Dins del nou marc conceptual determinat pels diferents escenaris de la globalització, per l'erosió creixent de l'Estat nació tal coml'havíem conegut fins ara i pels canvis en el concepte de sobirania,l'autor proposa aplicar la flexibilitat i la mobilitat que resultendel liberalisme, de la democràcia i de la modernitat també a l'àmbitde la construcció de les realitat estatals. I aix. per tal no nomésd'harmonitzar el marc polític (sovint massa rígid i inert) i larealitat social (en mutació constant), sinó també de defensar la paudels embats dels defensors de l'estatu quo actual com un dels elements constitutius de l'organització política.
Aquesta obra, mereixedora del V Premi IDEES d'Assaig Breu, destaca per la sevaaguda revisió de la teoria clàssica de l'Estat, la seva anàlisialternativa amb vistes a un nou relat de les construccions estatals al segle XXI i les seves propostes per a unes noves variablesprocedimentals dels processos de sobirania.
HèctorLópez Bofill
(Badalona, 1973) Es doctor en Dret i professor de Dret Constitucional de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona.L'any 2003 fou guardonat amb el premi Josep Pla de narrativa per lanovel·la L'últim Evangeli. Com a jurista és autor de nombrososllibres i articles. L'any 2004 publicà el seu assaig Laindependència i la realitat, que ha esdevingut el text dereferència del nou sobiranisme a Catalunya.