A Més que un crim, Jaume Reixach, capellà i escriptor, ens ofereix elrelat en primera persona de la doble agressió criminal que van patiren el seu domicili de Blanes ell i el seu «fillol», Kekeo, un jovebrasiler que Reixach havia acollit a casa seva quan tenia 19 anys.
Kekeo va resultar mort, cosit a ganivetades, mentre Reixach aconseguia sortir del seu pis per avisar els Mossos. El botxí ?un filipí de 44anys, també protegit de Jaume Reixach? fou detingut la mateixa tarda i confessà l´autoria del crim. El jutge que instruí el sumari declarà«no imputat» Jaume Reixach i ordenà que el pis no fos precintat.
Malgrat això, les informacions aparegudes als mitjans de comunicaciói, sobretot, la censura episcopal van abocar Reixach a un assetjamentpsicològic i moral del qual es defensa en aquest llibre.