LLIBRE DE LES BÈSTIES

LLIBRE DE LES BÈSTIES

$16.854
IVA incluido
Sujeto Disponibilidad de Proveedor
Editorial:
(02) ANGLE CATALAN
Año de edición:
ISBN:
978-84-16139-75-0
Páginas:
160
Encuadernación:
Rústica
Idioma:
Catalán
Dimensiones:
200x130
$16.854
IVA incluido
Sujeto Disponibilidad de Proveedor

El comportament humà contraposat al del món dels animals en una petita faula de gran nivell literari
Una magnífica obra plena de simbologia
El llibre de les bèsties forma part de El Llibre de meravelles (1287-1289) i és la segona i darrera novel·la de Ramon Llull. Es tracta d´un text relativament breu basat en la descripció de les maquinacions ide les intrigues de la guineu protagonista del relat, anomenada NaRenard, per fer-se amb el poder. Les lluites entre els animals i lesseves actituds representen i satiritzen el món dels humans, amb unaclara finalitat moral i alliçonadora, que intenta justificar laconcepció aristocràtica de la societat i de la política defensada perLlull.
La hist.ria, amb dosis de gran moralitat, està escrita a partir depetites faules que permeten a Llull aprofundir la trama general del´obra.
Inclou versió moderna de l´obra de Toni Sala.
Curador: Xavier Bonillo.
Ramon Llull
Va néixer a Palma, Mallorca, el 1232 i va morir el 1316. Es creu quela seva família pertanyia a la noblesa catalana que va acompanyar elrei Jaume I en la conquesta de l´illa de Mallorca. Llull creix en unambient de pluralitat religiosa, marcat per la subsistència de trescultures, la musulmana, la bizantina i la llatina. Va ser te.leg,novel·lista, poeta i fil.sof.
Va ser educat com un cavaller, i va tenir dos fills del seu matrimoni. Cap al 1263 té lloc un canvi considerable en la seva vida, arrand´una sèrie d´experiències místiques. Llull abandona la seva posiciósocial i es concentra en la vida religiosa preocupant-se especialmentde la conversió dels musulmans.
En la línia de treballar per la conversió dels infidels escriu elsseus primers llibres, entre 1273 i 1274, mentre les seves idees elporten a fundar un monestir de franciscans a Mallorca. El 1274 rep una revelació d´origen diví que li serveix per a concebre un sistema pera l´estudi de la veritat. D´aquesta idea surt l´Art Lul·liana. Laliteratura serà un dels vehicles més utilitzats per Llull per difondre la seva Art.
Les seves principals obres són el Llibre d´Amic e Amat, Arbre defilosofia d´amor, Llibre de les bèsties, Llibre dels mil proverbis,Fèlix, o Llibre de les meravelles i Blanquerna, entre d´altres.